Юридична консультація
Юридична консультація
Чи має значення кількість членів комісії, що будуть присутні на дільниці у день виборів 25 травня2014 року, та кількість виборців, що прийняли участь у голосуванні?
Кількість членів комісії - так, кворум складає більше половин від складу комісії.
Кількість вибоців - ні.
Доброго дня, мене немає в списках виборців. Я проиваю на території Придніпровського району. Куди можна звернутися, для внесення в списки виборців?
Віділ ведення державноо реєстру виборців України:
бульв.Шевченка, 307, м.Черкаси, 18036 | (0472) 35-24-19, 45-20-02, 45-22-63 |
Чи внесені зміни в процес створення ОВК на повторних виборах 15.12.2013 року?
Відповідно до Закону України "Про вибори народних депутатів України" та розробленого згідно з ним графіку основних організаційних заходів підготовки та проведення повторних виборів народних депутатів України 15.12.2013 року, процес створення ОВК проходить в декілька етапів.
1. Внесення до Центральної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних окружних виборчих комісій на паперових носіях та в електронному вигляді (частина друга статті 107 Закону України "Про вибори народних депутатів України"). Це відбувається не пізніш як за п’ятдесят три дні до дня голосування, тобто до 22 жовтня включно. Право на внесення подання мають партія, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання; партія – суб’єкт виборчого процесу.
2. Відповідно до частини сьомої статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України" суб’єкти подання кандидатур до складу окружних виборчих комісій повідомляються про виявлення технічних описок
і неточностей, допущених у поданні. Не пізніше наступного дня після дня отримання повідомлення має бути внесене уточнене подання стосовно кандидатур для включення до складу окружних виборчих комісій, щодо яких
було виявлено технічні описки та неточності.
3. Не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення подань ЦВК проводиться жеребкування щодо включення кандидатур до складу окружних виборчих комісій, поданих партіями – суб’єктами виборчого
процесу відповідно до частини третьої статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України". Тобто до 25 жовтня включно.
4. Не пізніш як за п’ятдесят днів до дня голосування, тобто до 25 жовтня включно, має відбутися утворення окружних виборчих комісійвідповідно до частини другої статті 107 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
5. Не пізніше наступного дня від дня прийняття відповідного рішення відбувається оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії рішення про утворення окружних виборчих комісій та їх склад згідно з частиною одинадцятою статті 27 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Таким чином не пізніше 26 жовтня 2013 року має стати відомим склад ОВК, утворених під час цьогорічної виборчої кампанії.
Законодавчою базою процесу утворення ОВК є лише Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Закон України "Про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223" регламентує лише декілька моментів діяльності ОВК, але не процес їх створення.
Які новели містить законодавство, що стосується проведення повторних виборів 15.12.2013?
Виборці позбавлені можливості дізнатися про майновий стан кандидатів, які балотуватимуться на повторних виборах до Верховної ради України, що відбудуться 15 грудня 2013 року.
Є вибори чергові та позачергові. Повторні та проміжні - то різновиди позачергових виборів, які проводяться з особливостями визначеними ст. 107 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
ЦВК звертає увагу політичних партій, які висувають кандидатів у народні депутати України, а також виборців, які мають намір балотуватися кандидатами у народні депутати України в порядку самовисування на повторних виборах народних депутатів України 15 грудня 2013 року, що для реєстрації особи кандидатом у народні депутати України до Центральної виборчої комісії подаються документи, передбачені частинами першою – третьою статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України", крім декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру кандидатів у народні депутати України, яка відповідно до абзацу 1 розділу І Закону України "Про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223", частини третьої статті 104, частини шостої статті 107 Закону України "Про вибори народних депутатів України" при проведенні повторних виборів депутатів не подається.
Досвідчені неосвічені люди знову посядуть керівні посади в ОВК.
17 листопада 2011 року було прийнято Закон України "Про вибори народних депутатів України". Ним було визначено, що на посаду голови, заступника голови та секретаря окружної виборчої комісії можуть бути призначені особи, які пройшли у встановленому Центральною виборчою комісією порядку навчання для роботи на керівних посадах у складі окружної виборчої комісії (абзац перший частини сьомої статті 26). У поданні кандидатур, що претендують на керівну посаду у складі окружної виборчої комісії, мали зазначатися дані про проходження такого навчання (пункт 9 частини п’ятої статті 27). ЦВК ж мала організувати у визначеному нею порядку навчання осіб, які претендують на призначення на посади голів, заступників голів та секретарів окружних виборчих комісій (пункт 3 частини другої статті 30).
Прикінцеві положення Закону України "Про вибори народних депутатів України" на все про все давали купу часу - норми ці мали набрати чинності з 1 січня 2013 року.
5 листопада 2012 року постановою № 1931 ЦВК визнала неможливість достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року в одномандатних виборчих округах № 94, 132, 194, 197 та 223. Це означало, що повторним виборам бути. Коли, то вже інша справа.
І знаючи, що закон вимагатиме з 01.01.2013 провести навчання для осіб, які претендують на керівну посаду у складі окружної виборчої комісії, а також те, що претендуватимуть вони не через пять років, а значно скоріше, Центральна виборча комісія не спромоглася організувати подібне навчання.
Влітку 2013 року було оголошено про розроблення системи дистанційного навчання членів виборчих комісій.
Чи працює вона, можете дізнатися за посиланням http://www.vyborkom.org/
ЦВК навіть затвердила Порядок організації навчання осіб, які претендують на призначення на посади голів, заступників голів та секретарів окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України
Порядок є, а навчання немає.
Тому Закон України "Про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223" містить пункт, який дозволяє ненавченим особам керувати виборчим процесом в округах:
"Під час формування складу окружних виборчих комісій вимога щодо обов’язковості навчання осіб, які претендують на зайняття керівної посади у складі окружної виборчої комісії (абзац перший частини сьомої статті 26, пункт 9 частини п’ятої статті 27 та пункт 3 частини другої статті 30 Закону України "Про вибори народних депутатів України"), не застосовується".
Права міжнародних спостерігачів на повторних виборах 2013 року тимчасово розширили.
Вочевидь демонструючи прагнення до відкритості та прозорості виборчого процесу на повторних виборах народних депутатів, які відбудуться 15 грудня 2013 року, парламентарії надали додаткові права спостерігачам від іноземних держав та міжнародних організацій.
Закон України "Про вибори народних депутатів України" визначає, що офіційний спостерігач від іноземної держави, міжнародної організації має такі права:
1) бути присутнім на зустрічах кандидатів у депутати, уповноважених осіб партій з виборцями, на передвиборних зборах, мітингах, засіданнях виборчих комісій;
2) знайомитися з матеріалами передвиборної агітації;
3) перебувати на виборчих дільницях під час голосування, спостерігати за діями членів комісії, у тому числі під час видачі виборчих бюлетенів виборцям і підрахунку голосів, не заважаючи членам комісії фізично;
4) робити фото- та кінозйомки, аудіо- та відеозаписи, не порушуючи при цьому таємниці голосування;
5) після проведення виборів публічно висловлювати свої пропозиції щодо організації проведення виборів депутатів та вдосконалення законодавства України з урахуванням міжнародного досвіду, проводити прес-конференції з додержанням вимог законодавства України;
6) утворювати разом з іншими спостерігачами від іноземних держав, міжнародних організацій тимчасові групи офіційних спостерігачів для координації своєї діяльності в межах повноважень, передбачених цим Законом, з інформуванням про це протягом одного дня Центральної виборчої комісії.
Проте Закон України "Про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223" містить пункт, який дозволяє їм також отримувати копії протоколів про прийняття окружною виборчою комісією виборчих бюлетенів, передачу дільничним виборчим комісіям виборчих бюлетенів, підрахунок голосів виборців і встановлення підсумків голосування та повторний підрахунок голосів виборців.
Це право діятиме лише під час повторних виборів, призначених на 15.12.2013.
чи можу я проголосувати на повторних виборах не за місцем прописки і що для цього потрібно зробити?
Процедура зміни місця голосування ідентична "основним" виборам, що відбулися в 2012 році.
На підставі ЗУ "Про вибори народних депутатів України" та ЗУ "Про Державний реєстр виборців " було прийнято постанову ЦВК від 13 вересня 2012 року № 893 "Про забезпечення тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси", яка й досі чинна.
В ній говориться, що для тимчасової зміни місця голосування треба звернутися до органу ведення держреєстру за вказаним у заяві місцем перебування виборця в день повторного голосування чи місцезнаходженням виборчої дільниці, дільниці для голосування, яку він просить визначити місцем його голосування з заявою, оформленою відповідно до п.2.5 цієї постанови. У заяві зазначаються ідентифікаційні персональні дані виборця, які однозначно визначають його особу: прізвище, власне ім’я (усі власні імена), по батькові, дата та місце народження, його виборча адреса, а також мотивування необхідності тимчасової зміни місця голосування та адреса, де він перебуватиме в день виборів (повторного голосування) або референдуму, чи номер виборчої дільниці (дільниці для голосування), яку він просить визначити місцем його голосування, із зазначенням виборчого округу та його номера (за наявності). До заяви додаються документи (копії документів), які підтверджують необхідність тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни виборчої адреси. У разі якщо до заяви додаються копії документів, їх оригінали пред’являються органу ведення Реєстру для перевірки вірності цих копій. Відповідно до п.3.1 постанови заява розглядається органом ведення Реєстру невідкладно, але не раніше дня початку відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму та не пізніше ніж за п’ять днів до дня голосування, тобто не раніше 16 жовтня і не пізніше 10 грудня 2013 року. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Орган ведення Реєстру може змінити місце голосування виборця на іншу звичайну виборчу дільницю з виборів народних депутатів України в межах одномандатного виборчого округу, до якого такий виборець відноситься на підставі відомостей Реєстру про його виборчу адресу (крім членів окружних та дільничних виборчих комісій). У разі необхідності орган ведення Реєстру може перевіряти відомості про виборця шляхом звернення до відповідного органу Міністерства внутрішніх справ України.
ДЕТАЛЬНІШЕ: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v0893359-12
Відділи ведення Державного реєстру виборців Придніпровського та Соснівського районів м. Черкаси розташовані за адресою: бульв. Шевченка, 307
Відділ ведення Державного реєстру виборців Придніпровського району – каб. 204-205, тел. 45-22-63, 45-20-02, 35-24-19
Відділ ведення Державного реєстру виборців Соснівського району – каб. 301, тел. 32-22-31, 32-22-29, 32-22-28
Графік роботи відділів:
Понеділок - четвер: з 8 год. до 17 год. 15 хв.
П’ятниця: з 8 год. до 16 год.
Обідня перерва: з 13 год. до 14 год.
На підставі чого нараховувалася заробітна плата членам ДВК, які працювали у день виборів не на платній основі?
Зверніться до громадської приймальні ЧОО КВУ (0472) 36-85-47, юрист нашої організації зможе задати вам уточнюючі питання, щоб зрозуміти яких саме членів ДВК ви маєте на увазі.
А коли і яким чином буде виплачено заробітну плату членам комісії по 194 ВО, що працювали на безоплатній основі, тобто за 2 дні (день голосування та день підрахунку голосів)?
Питання оплати праці членам ВК відносяться до повноважень ОВК, тому лише в ній можуть дати відповідь про те, коли саме відбудеться оплата праці.
Я тимчасово непрацююча працювала членом ДВК по цивільно-правовому договору без запису у тружовій книжці. Чи маю я право стати на облік у центрі зайнятості і отримувати допомогу по безробіттю.
Умови за яких можна стати на облік в центр зайнятості:
- усі, хто звернулися до державної служби зайнятості за сприянням у пошуку роботи та виявили бажання в реєстрації, будуть зареєстровані, як такі, що шукають роботу.
Реєстрація особи як такої, що шукає роботу, провадиться за місцем проживання (реєстрації місця проживання) після пред’явлення паспорта і трудової книжки, а в разі потреби – військового квитка, документа про освіту або документів, що їх замінюють (ст. 2 Закону України „Про зайнятість населення” від 01.03.1991р. №803-XII, зі змінами).
Умови отримання виплат в центрі зайнятості:
- статус безробітного дає особі право на отримання допомоги по безробіттю на умовах та в розмірах, визначених Законом України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 р. № 1533-III, зі змінами, – стаття 22 та 23 Закону № 1533. Розміри соціальних виплат залежать від страхового стажу, підстави звільнення та розміру заробітної плати, яку людина отримувала перед звільненням.
Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 720 календарних днів.
Умови, тривалість та розмір виплат допомоги по безробіттю визначається відповідно до статей 22, 23 та 33 Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Документи які необхідно надати для отримання виплат:
- для отримання статусу безробітного, що дає право на виплату допомоги по безробіттю, у разі наявності такого права, людина особисто, на 8 день після закінчення встановленого строку пошуку підходящої роботи, подає до центру зайнятості заяву з інформацією про те, що вона не є найманим працівником, не уклала договір цивільно-правового характеру, не отримує пенсію на пільгових умовах і не зареєстрована як фізична особа-підприємець, копію довідки про ідентифікаційний номер, а також довідку про заробітну плату з останнього місця роботи.
Таким чином, допомога по безробіттю призначається на підставі: особистої заяви безробітного; довідки про середню заробітну плату за останнім місцем роботи; трудової книжки; пред’явлення свідоцтва про державне соціальне страхування (в разі наявності) чи іншого документа, що посвідчує особу.
Доброго дня. На цьогорічних виборах я був секретарем ДВК на великій виборчій дільниці. З основного місця роботи тимчасово був звільнений, тобто виконував свої обовязки на платній основі. Вчора нам видали заробітну плату але лише 869 грн а не стільки як встановив кабінет міністрів. Скажіть будь ласка, до кого звертатися і як бути в такій ситуації. За основним місцем роботи в мене заробітна плата була 1260грн. Округ у нас №72
Відповідно до Постанови Кабміну "Про умови оплати праці членів виборчих комісій" від 28 липня 2004 р. № 966
...Робота членів виборчих комісій (у тому числі тих, які виконують свої повноваження не на платній основі) в день голосування та у дні встановлення підсумків голосування оплачується в межах видатків, передбачених на цю мету в кошторисах відповідних виборчих комісій, у розмірі не більш як 14 відсотків мінімальної заробітної плати за кожний відпрацьований день.
Оплата праці члена виборчої комісії, звільненого від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, не може бути нижчою від його середньої заробітної плати за основним місцем роботи.
В даному випадку ОВК ігнорує закон ідучи за постановою Кабміну. Вихід - судитися.
Скільки має отримати добових коштів член ДВК (кількість виборців 2400 чол.)? Дякую.
Відповідно до Постанови Кабміну "Про умови оплати праці членів виборчих комісій" від 28 липня 2004 р. № 966
...Робота членів виборчих комісій (у тому числі тих, які виконують свої повноваження не на платній основі) в день голосування та у дні встановлення підсумків голосування оплачується в межах видатків, передбачених на цю мету в кошторисах відповідних виборчих комісій, у розмірі не більш як 14 відсотків мінімальної заробітної плати за кожний відпрацьований день.
Оплата праці члена виборчої комісії, звільненого від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, не може бути нижчою від його середньої заробітної плати за основним місцем роботи. У разі коли середня заробітна плата члена виборчої комісії за основним місцем роботи нижча від розміру мінімальної заробітної плати, розмір оплати праці такого члена комісії визначається згідно з цією постановою.
Мінімальна заробітна плата в Україні
з 01.10.2012 - 1118 грн - 156, 52 х 2 = 313, 04 (якщо братимуть по даті виплати)
з 01.07.2012 - 1102 грн - 154, 28 х 2 = 308, 56 (якщо брати по даті на початок виборчої кампанії)